2014-03-28

MITT VITRINSKÅP

Från att ha varit passé är vitrinskåpen omåttligt populära igen. Jag är himla glad över mitt som jag ärvt av mamma och pappa. Det har stått på en 1700-talsherrgård och mamma hittade det i en gammal stallbyggnad. Först hade jag tänkt ta bort den gamla färgen och betsa det mörkt men jag trivs med det gamla, gräddvita inslaget i vårt strikta, moderna hem. Det bryter av på ett vackert sätt så jag låter det vara som det är. Handtagen som jag aldrig riktigt blivit kompis med gör sig också bra eftersom inga andra prylar i hemmet andas romantik.

Foto: Heads and Tails





















I skåpet står vårt beige finporslin som vi fick i bröllopspresent. Det är tidlöst och går att matcha till det mesta. Där förvarar vi även våra vinglas och andra små, vackra glas som är arvegods från min mans sida. Burkar som påminner mig om Londontiden har också fått en plats i skåpet. Vinkaraffen är ytterligare en bröllopspresent och längst ner har vi vår lilla drinkhörna.

Foto: Heads and Tails















Det finns belysning längst upp i skåpet och jag funderar på att byta ut hyllorna till de glashyllor som mamma och pappa lät tillverka. Då sprider sig ljuset bättre i hela skåpet. Jag gillar ändå de lite mer rustika hyllorna som finns där nu så jag vet inte hur jag ska göra. 

Om ni inte redan äger ett vitrinskåp och funderar på att lägga pengar på ett så tipsar jag om att kolla in loppis, second hand och auktioner först. Där kan man finna de vackraste skåp med mer karaktär än de som tillverkas idag.


Foto: Heads and Tails
















Nu är det fredag igen och senare ska vi förbereda för att ta emot vänner från Göteborg. Inköp av mat, vin och snittblommor står på schemat.
Om du gillar det vi skriver, dela gärna våra inlägg och vår blogg! Och glöm inte att följa oss på Instagram under headsandtailsse.

Nästa inlägg kommer på tisdag! Tills dess kan ni kolla in den andra sidan av myntet här. 

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar