2014-04-01

VÅRT HUS

Vi ska sälja vårt hus. Budgivningen är igång och förhoppningsvis får vi vad vi har begärt. I så fall bygger vi nytt. Nu när vi är fyra så behövs fler rum. Ett allrum som barnen kan hänga i och eventuellt ett kontor.

Jag har såklart redan huvudet fullt med idéer om hur det nya huset ska se ut. Just nu är jag fokuserad på fönster och vill gärna ha stora spröjsade partier i norrläge för ljusets skull. Inte romantiska, utan fönster med lite mer industrikänsla. Vi får se hur det går. Jag har inte hittat någon leverantör än som tillverkar den typen av fönster för svensk standard.
igetakickoutofyou.me

















kvik.se
När det gäller materialvalen så drömmer jag om riktiga trägolv. Helst stavar i fiskbensmönster som Liza också är kär i. Som håller i hundra år. Ytan ska behandlas så att träet får en lite gråbrun färg och hårdvaxoljas så att det blir matt.
Matta ytor kommer vara genomgående och färgsättningen lite dovare. Jag trivs väldigt bra med den grå färgen jag har på väggarna idag och kommer nog att köra på ungefär likadan nyans. Samma färg blir lite svår att hitta. Färgnörd som jag är så blandade jag till en egen variant när vi målade det nuvarande hemmet. Jag kommer ihåg att jag var noga med de exakta måtten då. Fem år senare har jag svårt att komma ihåg hur många delar av de olika färgerna jag använde.

via Hee-jean Cho, Pinterest




















gensfavorite.blogspot.com





















Jag kan inte låta bli att drömma mig bort och spara bilder på hur jag vill ha det i vårt nya hus. Försöker vänta tills huset blir sålt och vi vet vilken tomt vi ska bygga på men det är svårt eftersom arkitektur och inredning är det roligaste jag vet.

Det är flera läsare som missat att varje inlägg har två sidor, heads och tails. På den ena sidan av myntet, heads, kan ni läsa om livet när det är på topp. På tails, läser ni om samma sak, fast baksidan av det. Det är ju så livet är, fyllt av kontraster, motsägelser och ibland inkonsekvens.

Dagens tailsinlägg finns här. Enjoy!

2 kommentarer: