2014-09-23

I MINA KÖKSLÅDOR


En av de bästa sakerna med att flytta in i ett nytt hus är att ha ett fräscht kök. Våra kökskåp har fullutdragslådor som är breda och djupa där mycket får plats. Vi har också lagt in gummimattor som håller tallrikar och annat porslin på plats. Det är ett bra tips om ni har prylar som halkar runt i köksskåpen. 























Oven är porslin, eller glas, i serien Kastehelmi från Iittala. I lådan finns också min mortel i grön marmor som jag fyndat på second hand. Det får åka fram när jag tröttnat på den andra morteln i carrara. Vi har också vinglas i serien Essence från Iittala, som vi fick i bröllopspresent, i en av lådorna.



























Vårt beige finporslin, klassiska Swedish Grace från Rörstrand, står också i våra lådor och var även det en bröllopspresent. Jag älskar det fortfarande eftersom det är så diskret och enkelt att duka med. 

Det här inlägget är inte, som man kan tro, sponsrat av Iittala. Jag råkar bara vara totalt förälskad i det mesta av deras design.  

Alla mina kökslådor ser inte likadana ut. Läs och titta på de andra här, på Tailsblogg.

Vi återkommer på fredag!

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Har oxå Swedish Grace ett porslin som aldrig går ur tiden! www.minsmak.blogg.se

    SvaraRadera