2014-09-26

TEKNIK-KÄRLEK

För några dagar sen kom iphone 6. Vi var i London en av de första dagarna den lanserats och på Regent Street var det kö till Mac-butiken. Vi gick förbi och konstaterade att Apple har lyckats med att skapa förväntningar. Min nyfikenhet sattes också igång. Hur ser den ut i verkligheten, hur känns den i handen och finns den i flera färger? Gillar att den är rund eftersom jag inte tycker att de senaste kantiga telefonerna ligger så bra i handen. Innehållet däremot funderar jag inte så mycket på. Jag bara räknar med att den är användarvänlig och snabb.

Foto: Digitaltrends














Hittills har inte Apple gjort mig besviken och de iphones jag har haft har alltid överträffat mina förväntningar. Jag har haft iphone i två år och under den perioden också skaffat apple-tv och nu sist en imac. Tre saker som har underlättat för mig både på jobbet och privat. Det är enkelheten och användarvänligheten som tilltalar mig. Teknik ska bara fungera, underlätta och vara diskret. Jag avskyr när jag måste krångla och sätta mig in i hur det fungerar.

När vi inreder åt våra kunder så måste vi alltid tänka in tekniken i ett tidigt skede för att få det så estetiskt tilltalande och funktionellt som möjligt. Trådlös teknik hör till våra favoriter och vi strävar efter att integrera tekniken så mycket det går i inredningen. Högtalare byggs med fördel in i taket och spännande ljussättning kan användas för att ändra karaktär på ett rum. Genom att placera ut olika typer av ljuskällor på utvalda platser så kan ett rum verka större eller mer levande. Ofta är det just ljussättningens fel att ett rum verkar platt och trist.














Idag är det fredag igen och vi ska idag ha ett spännande möte med en potentiell partner till oss. Under september månad har vi jobbat hårt med att dra upp riktlinjer för hur vi vill jobba framöver För att kunna koncentrera oss på det som vi tror på så behöver vi ta in ytterligare en person som ska jobba tillsammans med oss. Kul och riktigt spännande att se var dagens möte tar vägen.

Läs om den andra sidan av myntet här.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar